miercuri, 23 mai 2012

Dulce Românie


Ce-ti doresc eu tie, dulce Românie
Ce-ti doresc eu tie, dulce Românie,
Tara mea de glorii, tara mea de dor?
Bratele nervoase, arma de tãrie,
La trecutu-ti mare, mare viitor!
Fiarbã vinu-n cupe, spumege pocalul,
Dacã fiii-ti mândri aste le nutresc;
Cãci rãmâne stânca, desi moare valul,
Dulce Românie, asta ti-o doresc. Vis de rãzbunare negru ca mormântul,
Spada ta de sânge dusman fumegând,
Si deasupra idrei fluture ca vântul
Visul tãu de glorii falnic triumfând,
Spunã lumii large steaguri tricoloare,
Spunã ce-i poporul mare, românesc,
Când s-aprinde sacru candida-i vâlvoare,
Dulce Românie, asta ti-o doresc.
Îngerul iubirii, îngerul de pace,
Pe altarul Vestei tainic surâzând,
Ca pe Marte-n glorii sã orbeascã-l face,
Când cu lampa-i zboarã lumea luminând,
El pe sânu-ti vergin încã sã coboare,
Guste fericirea raiului ceresc,
Tu îl strânge-n brate, tu îl fã altare,
Dulce Românie, asta ti-o doresc.
Ce-ti doresc eu tie, dulce Românie,
Tânãrã mireasã, mamã cu amor!
Fiii tãi trãiascã numai în frãtie
Ca a noptii stele, ca a zilei zori,
Viata în vecie, glorii, bucurie,
Arme cu tãrie, suflet românesc,
Vis de vitejie, falã si mândrie,
Dulce Românie, asta ti-o doresc!
Autor: Mihai Eminescu 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu